miercuri, 18 august 2010

Despre fashion si alti demoni...mici

Astazi vreau sa va vorbesc despre bloggerii de fashion, mai ales despre una dintre cele mai cunoscute blogerite, Tavi Gevinson, de la http://www.thestylerookie.com/. Departe de mine gandul de a critica talentul ei, vreau doar sa constat ca lumea modei tinde spre o directie departe de ceea ce inseamna moda: sa infrumuseteze trupul feminin, sa-i accentueze naturaletea, sa fie doar accesoriul unei personalitati sofisticate, nu invers.
Tavi este pana si pana la urma doar un copil la cei 13 anisori. Alegerile mele in materie de stil la acea varsta erau cu siguranta extravagante, neinspirate si departe de a ma avantaja si totusi nimeni nu m-a considerat un geniu neinteles al modei. Tavi este intr-adevar talentata, are simtul frumosului foarte bine dezvoltat si pareri pertinente despre lumea modei. Dar asta nu inseamna ca ceea ce poarta trebuie ridicat la rang de trend. Cat la suta dintre femei considera alegerile ei stylish si mai ales purtabile? Suntem puse sa credem ca ceea ce ni arata este frumos si nu trebuie sa fie pus la indoiala. Pentru cine nu stie la ce ma refer, marii designerii sunt pur si simplu incantati de geniul ei stilistic.

Acum...sa imi fie iertate toate pacatele de catre Dumnezeul Modei, dar ciorapi plasa la 13 ani? Tavi este pana la urma doar un copil excentric. Are un talent care ar trebui urmarit si dezvoltat in timp, nu exploatat de dragul marketingului.
Una din intamplarile care a ridicat semne de intrebare asupra importantei bloggerilor in moda este o poveste destul de veche, din ianuarie. La prezentarea de moda Dior Couture, Tavi a fost in front-row. In spatele ei a stat un editor de moda de la revista Grazia Italia, o revista cunoscuta. Problema a fost ca Tavi, excentrica cum o stim, a purtat o palarie funky, roz si....mare.

Trecand peste penibilul situatiei, redactorul de la Grazia care are in spate mai multi ani de moda decat toti anii lui Tavi, a postat pe Twitter urmatorul mesaj :"Not very pleased to be watching couture through a 13-year old's hat", insotit de o poza:

Mai tarziu, Tavi si-a cerut scuze pe blogul ei. Problema apartine partial si designerilor, care stiu ca in momentul in care invita un blogger in front-row, acesta va scrie de bine despre colectie si despre companie in general. Bloggerii stiu ca daca nu o fac, nu mai sunt invitati a doua oara. In schimb, redactorii de moda au dreptul la o opinie sincera si...avizata.
Si uite asa, am prins curaj sa scriu un post intreg....fie si el un pic rautacios : p

Cu drag,
C.

3 comentarii:

  1. Gaga in miniatura? :)) Glumesc. Nu ma dau eu in vant dupa moda asa ca nu pot sa imi dau cu parerea daca fetita asta este un geniu al modei sau un "produs" bagat pe gat cu forta.
    Pe mine, personal, nu ma incanta. Imi da senzatia de "prea mult" si asta nu este deloc stilul meu dar, desigur, este doar o parere subiectiva.
    Ideea e ca daca fata asta chiar este un geniu al modei, bravo ei si mult succes pe mai departe dar daca este doar o copila lansata si promovata pentru a invarti bani, pacat.
    Ar fi frumos sa devina o trend-setter-ita. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Jesus...eu sunt foarte avangardista, si totusi nici eu nu mi-as lasa copilul sa ajunga asa . Pana la urma, la 13ani abia-ti inveti numele:|

    RăspundețiȘtergere
  3. acum, va suna malitios, insa cred ca in afara de redactorul respectiv, in spatele copilei mai sta vreo minte de adult. dar indiferent care e "creierul" mie rezultatul, exceptand ciorapii cu uz pentru centura, mi se pare o gura de aer proaspat.

    RăspundețiȘtergere